NGO

Get Adobe Flash player

Organizacja wydarzeń w przestrzeni publicznej

Powiększ Zwykły Pomniejsz
share
opublikowano: 2013-04-22 20:10, agasior


Z roku na rok coraz więcej jest w Warszawie wydarzeń plenerowych. Na placach, ulicach, skwerach i w parkach odbywają się pikniki, festiwale, wystawy, wyprzedaże „garażowe”. Stają się one częścią miejskiego pejzażu. Ich obecność wpływa na wizerunek Miasta, buduje jego tożsamość i aktywizuje mieszkańców.

Należy pamiętać, że większość z tych przedsięwzięć wymaga długich przygotowań i zaangażowania wielu ludzi. Jednym z kluczowych elementów organizacji wydarzenia w przestrzeni publicznej jest uzyskanie zgody zarządcy terenu na jego zajęcie. Niekiedy wystarczy wizyta w spółdzielni mieszkaniowej czy zarządzie wspólnoty. Innym razem konieczne jest złożenie wniosku w urzędzie. Wielość procedur administracyjnych regulujących zajęcie terenu może utrudniać podejmowanie działań w przestrzeni.

Lokalni aktywiści bazują na wiedzy pozyskiwanej z różnych źródeł i intuicji. Dla wsparcia ich działań Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy przygotowało przewodnik po organizacji wydarzeń w przestrzeni publicznej „Działaj w przestrzeni!”.

Przewodnik jest próbą odpowiedzi na podstawowe pytania, które mogą pojawić się na różnych etapach organizacji wydarzenia, np.:

  • co należy przemyśleć przystępując do organizacji przedsięwzięcia?
  • od czego zacząć?
  • jak znaleźć zarządcę terenu?
  • czego unikać organizując działanie skierowane do lokalnej społeczności?
  • co powinien zawierać wniosek o zajęcie terenu i jakie dokumenty do niego dołączyć?
  • po jakim czasie spodziewać się odpowiedzi?
  • jakie są obowiązki organizatora?

 

Zapraszamy do lektury i zachęcamy do działań w przestrzeni publicznej.

Pliki do pobrania

  1. 1.
    przewodnik po organizacji wydarzeń w przestrzeni publicznej „Działaj w przestrzeni!”
    (plik: przewodnik_dzialaj_w_przestrzeni.pdf, rozmiar pliku: 2063.34 KB)
    Pobierz