W drugiej połowie 2011 roku zostało zrealizowane przedsięwzięcie dotyczące usprawniania procesu konsultacji społecznych w ramach projektu NOVUS - programu rozwoju administracji samorządowej Warszawy, Poznania, Lublina, Ełku i Łodzi, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podczas pięciu dwudniowych warsztatów, w których w sumie uczestniczyło blisko stu samorządowych urzędników z pięciu ww.miast, wypracowano rekomendacje dotyczące przeprowadzania miejskich konsultacji, w tym konsultacji z organizacjami pozarządowymi.
Najpierw została przeprowadzona krótka diagnoza stanu dotyczącego konsultacji w każdym z pięciu miast. Na podstawie rozmów z urzędnikami, stanu ich wiedzy, doświadczeń i oczekiwań, zostały przygotowane warszaty, podczas których uczestnicy mogli wymienić się informacjami dotyczącymi konsultacji, wzbogacić swoją wiedzę w tym temacie oraz wspólnie sformułować wnioski i rekomendacje w tej materii.
Zapraszamy do zapoznania się z trzema częściami praktycznego mini przewodnika dla organizatorów konsultacji społecznych:
a także do zaznajomienia się z dwoma przykładowymi studiami przypadku: