NGO

Get Adobe Flash player

Jaki budżet partycypacyjny - II etap konsultacji

Powiększ Zwykły Pomniejsz
share
opublikowano: 2018-11-02 12:49, apalka

Rozpoczynamy kolejny etap konsultacji społecznych dotyczący zasad nowej edycji budżetu partycypacyjnego.

Rozpoczynamy kolejny etap konsultacji społecznych dotyczący zasad nowej edycji budżetu partycypacyjnego.

 

Dzięki budżetowi partycypacyjnego mieszkańcy Warszawy decydują o części budżetu Miasta. Zgłaszają pomysły, dyskutują o nich, a w głosowaniu wybierają te, które zostaną zrealizowane. Aktualnie przygotowujemy zasady nowej edycji budżetu partycypacyjnego w Warszawie. Konieczne było dostosowanie całego procesu do ustawy (zobacz treść artykułu ustawy>>>), która od tego roku reguluje wprowadzenie budżetów obywatelskich we wszystkich miastach na prawach powiatu.

 

Na przełomie kwietnia i maja br. przeprowadziliśmy pierwszy etap konsultacji>>>. Zapytaliśmy mieszkańców, w jaki sposób powinna przebiegać kolejna edycja budżetu partycypacyjnego. Raport znajduje się tutaj >>>. Wnioski z tych konsultacji uwzględniliśmy w trakcie dalszych prac nad nową edycją. Przygotowaliśmy dokumenty, które opisują propozycję przebiegu kolejnej edycji. Projekt uchwały i zarządzenia wraz z regulaminem, o które teraz pytamy mieszkańców znajdziesz tutaj: projekt regulaminu z załącznikami >>> projekt uchwały Rady m.st. Warszawy >>>. Zapoznaj się też z uproszczonym opisem przebiegu nowej edycji >>> i uzasadnieniami wprowadzania poszczególnych zmian >>>. Powiedz nam, co sądzisz o tej propozycji.

 

Zapraszamy do dyskusji na spotkaniach oraz do przesyłania opinii i uwag mailem.

Zachęcamy też do wspólnej pracy nad definicją ogólnodostępności projektów, która będzie obowiązywać w całym mieście.

 

Po zakończeniu konsultacji przeanalizujemy zgłoszone uwagi i na tej podstawie zaktualizujemy przedstawione dokumenty. Propozycję uchwały przekażemy Radzie m.st. Warszawy.

 

Jak można wziąć udział w konsultacjach: 

  • Przyjdź na spotkanie:
  • 5 listopada (poniedziałek) o godzinie 18:00 w Urzędzie Dzielnicy Żoliborz
  • 19 listopada (poniedziałek) o godzinie 18:00 w Urzędzie Dzielnicy Ursynów

 

  • Weź udział w warsztacie o definicji ogólnodostępności: 14 listopada (środa) o godzinie 18:00. Zapisz się: twojbudzet@um.warszawa.pl, tel. 22 443 34 71
  • Odwiedź punkt konsultacyjny:
  • 6 listopada (wtorek) godz. 17:00-19:00 MAL „Dwa Jelonki”, ul. Powstańców Śląskich 44
  • 7 listopada (środa) godz. 17:00-19:00 w Białołęckim Ośrodku Kultury, ul. Głębocka 66
  • 8 listopada (czwartek) godz. 17:00-19:00 w Bibliotece Publicznej, ul. J. Meissnera 5
  • 13 listopada (wtorek) godz. 17:00-19:00 w Miejscu Aktywności Lokalnej, ul. Grójecka 109
  • 17 listopada (sobota) godz. 11:00-14:00 w Służewskim Domu Kultury, ul. J. S. Bacha 15
  • 20 listopada (wtorek) godz. 14:00-18:00 w Centrum Aktywności Międzypokoleniowej „Nowolipie”, ul. Nowolipie 25 B

 

  • Jeśli jesteś przedstawicielem organizacji pozarządowej i chcesz złożyć uwagi jako oficjalne stanowisko organizacji, pobierz formularz >>> i wyślij go na adres twojbudzet@um.warszawa.pl do 20 listopada 2018 r.

 

Jednostka odpowiedzialna: Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy

Podstawa prawna

1. UCHWAŁA NR LXI/1691/2013 Rady m.st. Warszawy z dnia 11 lipca 2013 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami m.st. Warszawy

2. Uchwała Nr L/1440/2013 Rady m.st. Warszawy z dnia 21 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowego konsultowania z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, projektów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.

Pliki do pobrania

  1. 1.
    Formularz uwag dla NGO
    (plik: formularz_3.doc, rozmiar pliku: 33.5 KB)
    Pobierz